Sent ska den mossige och sega lowtech-fotografen vakna.
Har precis gått med i instagram efter några år av skepsis, hur fasiken ska man ha tid till alla sociala medier, och vem orkar ha koll på allt….? Men uj, när jag väl testade var det lite för enkelt för att låta bli, och rätt snabbt var det olika fototidningar, konstgallerier och andra inom branschen som sett och gillat mina bilder i flödet trots att jag hittills bara hunnit lägga ut tre bilder tagna med iPhonekameran, hmmm….kanske inte så dumt ändå. Men det bästa av allt: Måååånga riktigt snygga bilder att bli inspirerad av! Inser mer än någonsin att det finns så otroligt mycket kvar att lära inom foto och redigering, så tackar för den boosten, nu har jag att göra fram till pensionen. Alltid gött att utvecklas.
Men ok, blogg här på hemsidan, facebook och instagram, hur ska jag hantera dessa tre? Alla tre kanaler får man väl se som marknadsföring, men de skiljer sig åt på några olika sätt. Bloggen på hemsidan ser jag ofta som ett tillägg till portfolion, där man ska kunna se nya jobb eller nya bilder, haha är lite sen med det här, men även om jag inte har tid att uppdatera så ofta ligger det ett värde i att man kan se att jag ändå i närtid är aktiv, samt att jag har varit kontinuerligt aktiv sedan lång tid tillbaka. Facebook ser jag mer som en nyhetskanal där jag kan lägga ut länk t.ex. till nyhetsbrev och liknande, men också där kan det vara bra att lägga ut nya jobb eller bilder. På Instagram tänker jag mig att man kan ha ett snabbare flöde och kanske hålla sig mer till idébilder där man kan ha ett ömsesidigt utbyte av inspiration mellan övriga kreatörer. Ska bli intressant att upptäcka iallafall. Men sen när allt kommer omkring kanske man inte har tid att uppdatera så ofta, eftersom man måste jobba också, typ anledningen till att jag sällan hinner lägga ut nytt på denna bloggen 😉
Ah, höll på att glömma, ni hittar mig på instagram om ni klickar HÄR!