Bilden på händerna i motljus, med Anna & Thomas, kvalar lätt in på min lista över mest säljande bildbyråbild!
De senaste 4 månaderna som bilden legat ute till försäljning har den redan sålt flera dussin gånger (har tappat exakta räkningen nu). Här får ni se några exempel på hur den publicerats.
Den vinnande formeln är: Stark o tydlig symbolik + motljus + att bilden kan föreställa nästan vem som helst.
Jag gillar formler för säljande bilder! Jag har analyserat ett antal år av mina bildbyråförsäljningar och kan väl egentligen bara konstatera att denna bilden följer de kända koncepten som gör en säljande bild! Men varför inte enbart ta bilder enligt den mest säljande formeln? Det rätta motljuset är för kortvarigt för att upprätthålla en hög och jämn produktion och alla typer av bilder behövs, trots att de inte säljer lika många gånger.
Längst ner ser ni Anna & Thomas i helfigur också, en bild som togs samma kväll som händerna i motljus. Lite kul att den hamnade i Cosmopolitan 🙂